Saturday 30 May 2015

Review : Veet (Hair Removal Cream)

Hari ni aku nak buat review pasal hair removal. Oh yaa, ini first review saja je nak review. Benda ni dah lama tapi aku baru tahu cara nak gunanya. Masa tu jumpa Qila, dia dok cite pasal "buang bulu" ni.. dia dok kata dengan aku makcik dia guna terbaik katanya. Kalau nak rasa macam kulit baby tu try guna Veet ni menjadi, hahaha.

Maaflah review ni macam dewasa sikit enn, dah dewasakan awak semua? Mesti ada "bulu" punya, hahaha. Jangan fikir bukan-bukan okay. Bulu kaki, bulu roma haaaa banyak jenis bulu ada jangan ulat bulu sudah, eh. 

Actually, takda laa macam kulit baby tu tapi seriously licin kot. Hair removal yang tak akan buat kau rasa sakit. Selama ni aku guna pencukur biasa je, haha. Bulu tak habis tarik rasa tajam-tajam je lagi, haha. Tapi lepas ni aku akan gunakan Veet je, hehew licin kawww. Mwahahahaha


Aku pilih yang sensitive. Actually kulit aku takda laa sensitive aku dok dengar Qila cakap better pilih sensitive mana tahu kulit kite ni sensitive pulok, haha. Dan sebelum ni jugak housemate aku pernah try pastu dia cakap tak jadi dan aku tahu kenapa tak jadi? Sebab dia salah pakai.

Rupanya dia ada cara gunanya. 

1. Kalau ikut aku bersihkan tempat kau nak buang bulu tu. Aku basuh dan lap dan keringkan.
2. Lepas rasa kering. Aku sapu cream dia dengan penyodok yang dia dah sediakan dalam kotak tu. Sapu cream tu dekat bulu-bulu kau tu, haha (gelak pulak).
3. Lepas dah sapu keringkan, tunggu dalam 5 6 minit maximum 10 minit and then ambil penyodok dia sodok kawasan yang kau sapu cream tu. Kalau boleh arah lawan kau sodok bulu kau, haha.
4. Bersihkan dengan air, then tengok tempat yang kau nak buang bulu tu. Licinkan? Dan tak sakitkan? Haha

haa inilah penyodok dia yang aku cakap tu, hehe

Smooth and hairless laa kannn lepas ni, pasti lepas ni rasa bersih, yakin dan selesa hohoho

Oh yaa, kalau cukur bulu kaki semata-mata nak menunjuk-nunjuk anggota badan kau tu takyahlah. Cukuplah untuk diri sendiri dan suami, aiceh suami pon takda lagi. Huhu kbaii.

Itu saja review dari aku.

- Abell

No comments:

Post a Comment