Sunday 17 May 2015

Puisi : Sebelas

#Menghargai

Kadang-kadang benci diri sendiri
Sendiri yang tak reti nak menghargai
Hargai apa yang telah di beri
Di beri peluang yang takkan mungkin ada lagi

Ahh persetankan semua itu

Aku tidak layak dengan peluang itu
Biarkan masa berlalu untuk memberi ruang waktu
Waktu kau mencari sesuatu
Sesuatu yang lebih menghargai kau dan waktu
Bukan manusia seperti aku

Marahlah aku
Bencilah aku
Aku memang layak diperkatakan sebegitu
Biarlah aku mereput dan kenangan itu

Orang cakap kau patut bersyukur dengan apa yang kau dapat. Aku memang bersyukur tapi aku tak reti nak menghargai. Orang cakap dekat aku kau patut bersyukur sebab ada manusia yang boleh terima kau seadanya tapi aku tak bersyukur dengan itu. Entahlah kenapa begitu aku pun tak tahu, kecian Ahmad. Maaf awak :(
- Abell
@pwincessabell

No comments:

Post a Comment