Sunday 10 May 2015

Puisi : Satu

#Maaf
Maafkan aku kerna aku sering mengecewakan kau. Maafkan aku kerna aku sering buat kau terluka.Maafkan aku kerna aku tak sempurna. 
Maafkan aku.
Kerna sayang aku terpaksa lepaskan kau pergi bersama yang lain
Ini hasil penulisan puisi pertama aku. Aku post dekat instagram then connect dengan FB, entahlah aku pun tak tahu laa macam mana aku boleh terjebak nak create #puisihati sendiri. Dengan puisi aku dapat luahkan perasaan aku secara senyap dan halus. Hanya orang yang faham sahaja yang faham apa yang aku sampaikan dan apa yang aku maksudkan. Puisi ni ibarat hati aku pada masa itu. 

Kekadang terasa jiwa ni sentimental betul laa. Puisi-puisi ni datang bila mood aku lain "macam" haha. Kekadang ia datang masa pepagi buta orang lain dok berdengkur aku dok menaip kata. Entahlah, feel pepagi buta ni macam maciammm laaa.

Sejak umur dah dupuloh something ni, feel ni kemain lentok je. Kalah Ella punya lentok taww, Hahaha. Dan sekarang ni acah-acah nak buat puisi sendiri. Aku nak kumpul semua puisi-puisi aku. Bukan untuk orang lain baca pun tapi untuk diri sendiri. Masa tulis puisi tu tak terasa jiwang. Bila esok-esok tu baca balik, alahaiii jiwangnya aku. Mencik taww.

Dan aku ada satu instagram. Dimana disitu aku akan follow semua sang puisi-puisi terhebat. Kekadang ayat puisi dorang tu makan dalam. Boleh buat aku rasa terharu sampai nak nanges pon hadooo, over kaww Minah. Hahaha

Rajin follow laa instagram aku yang tu
@pwincessabell
- Abell

No comments:

Post a Comment