Thursday 19 February 2015

Tutorial: VSCOCAM | Picsart | Trick Gambar Pegang Fon Yang Di Screenshot

Hallo, korang nak try edit macam ni tak?

Haa, kalau nak meh follow tutorial aku. Actually aku ni newbie je. Baru berjinak-jinak nak belajar edit pakai picsart. Aku memang suka main edit-edit and trick gini. Kalau ada sifu nak ajar kite, kite lagi suka. Excited sangat :D hee.

Eh, bebel pulak. Jom teruskan membaca, hoho

Haa, lupa nak cakap. Android ke IOS ke ada je apps Vscocam dengan Picart ni. Tak caya pergi cari download, hehe (kalau yang tak ada apps tu lagi)

Step 1
>> Ambil gambar korang yang konon-konon korang macam pegang fon, Contohnya macam yang aku buat ni. Tengoklah cara korang pegang fon macam mana. 
Step 2
>> Screenshot gambar benda yang korang rasa nak pegang. Contohnya korang nak pegang FB ke, Instagram ke, Twitter ke kalau macam aku, aku acah-acah pegang blogspot aku gittew

Step 3
>> Buka picsart > Click "Edit" > pilih gambar tangan yang korang dah ambil tu

Step 4
>>Nampak tak button "Add Photo" tu, okay click situ then pilih gambar korang yang dah discreenshot tu

Step 5
Korang edjust laa dia punya opacity ke, tak pun tukar dia dari normal ke multiply ke kan. Then rasa-rasa dah puas hati pergi dekat VSCOCAM. Pilih laa filter yang korang rasa umph dengan gambar korang tu. Tadaaaa~ siap sudah :)

No comments:

Post a Comment