Saturday 5 November 2016

CARA NAK FOLLOW BLOG SESEORANG

Sebelum ni ada blogger lain yang tanya Bell macam cara untuk follow blog Bell dekat ruangan chatbox. Okay, disebabkan permasalahan ini timbul. Bell rasa Bell nak buat tutorial laa bagaimana cara untuk follow blog seseorang (blogger). Hal ini berlaku mungkin disebabkan template blog Bell baru dan mungkin mereka tidak menjumpai button untuk follow blog Bell. Sayangnya, Bell lost follower Bell. 

Ini tidak mengapa. Hal ini boleh diselesaikan. Sebenarnya, step ini sangat berguna untuk follow blog yang dikehendaki. Ini juga merupakan perkara basic berblogging apabila kita mahu follow blogger lain. Baiklah, mari mulakan.

1. Pergi ke dashboard >> Cari butang "ADD" bahagian kiri yang telah dia petakkan >> dan tekan butang "ADD" tersebut.



2. Selepas tekan butang tersebut. Akan keluar ruangan kosong dan isi ruangan tersebut dengan url/link blog yang dikehendaki. Alamak, Bell lupa nak tunjukkan contoh url tapi Bell rasa korang tahu kot. Contohnya, korang masukkan link/url blog Bell : https://pwincessabell.blogspot.com

Lepas dah masukkan url/link tersebut, automatik dia tersenarai dalam reading list kita. 


Berikut adalah salah satunya. Bagi sesiapa yang hendak follow blog Bell ni. Boleh lihat gambar dibawah, nampak tak "Follow This Blog"? Kalau nampak tekan/klik dekat situ. Selepas itu, automatik jadi following awak.


Faham tak apa yang Bell ajar ni? Kalau tak faham. Jangan segan-segan Cbox Bell ataupun tinggalkan komen diruangan komen yang telah disediakan. InsyaAllah, Bell guide dan tolong korang. Terima kasih sudi membaca. Maaf kalau kurang faham dengan tutorial Bell.

Babaii korang :D
- Abell

1 comment: