Sunday 19 July 2015

Praktikal : Latihan Industri V

Wahhh, dah masuk fasa ke-V dah pasal praktikal ni. Itu pun aku jarang pulak nak update. Okay, memandangkan entri - entri lepas aku ada cakap pasal tempat praktikal aku kan. Haa, ini pulak aku nak cerita pasal kawan-kawan office and budak-budak praktikal yang lain.

Haa, ini department aku dekat tingkat 8. Sekarang aku dah tukar section dekat bawah tingkat 7 tapi aku xda pulak gambar dekat tingkat 7. Maklumlah aku ni pemalu nak pegang fon dekat depan office, hehew :3

Taraaa, meh aku kenalkan budak sebelah aku ni. Nama dia Khalida dan umur dia 20 tahun. Dia budak Politeknik Shah Alam. Dia budak praktikal pertama yang aku rapat gila kamceng sampai sekarang, aicewahh cakap macam dah lama rapat je kannn. Budak ini baik orangnya. Selalu senyum, sengih kambeng sama perangai macam aku. Memang senang sangat nak "masuk" kepala dengan dia ni. Boleh jadi gosip partner aku laa juga. Aku suka bercakap dan berkawan dengan dia. Dia buat aku selesa dengan tempat kerja aku ni, hahaha

Meh aku kenalkan yang ni pulak. Yang tudung pink tu nama dia Arika kawan kepada Khalida. Dorang satu kolej so dorang ni memang rapat laa. Boleh tahan jugak laa si cika ni, mulut dia macam jemah jugak, kahkahkah! Jangan marah naaa. Yang belakang tu tudung hitam tu nama dia Najiah. Umur dia 21 tahun budak Kolej Mara rasanya, alamakkk aku lupa pulek :P hehehe. Jiha budak baru jugak nak dibandingkan Khalida dengan Arika ni. Masih malu Jiha ni biasalah budak baru kannn, huhu. Dorang semua dekat department atas tingkat 8. Sekarang ni aku yang kena turun bawah tingkat 7. Alahaiii, baru nak rapat dengan dorang ni.

Okay, ada 3 orang lelaki yang aku tak pernah kenalkan lagi. Yang pakai spek depan tu kawan aku Rahman satu Unisel dengan aku so pedulikan dia, hahaha. Sebelah Rahman tu nama dia Fahmi. Kategori "abang" jugalah tapi mmg tak laa aku nak panggil abang, huhu. Dia ni kelakar dan suka sangat cari pasal dengan aku. Kerja dia datang tempat aku kacau aku pastu gelak je tahu, mudah terhibur mungkin.

Sebelah "Abang" Fahmi tu nama dia Hilmi. Dia kawan dengan Fahmi dari praktikal dekat PNB ni dulu. Dia tinggi orangnya macam galah owhh. Kau nak cakap dengan dia confirm kena dongak. Dia ni pon baik orangnya dan yang penting anak mak dan ayah sangattttt, hahaha. Sebelah Hilmi tu Wan. Nama panjang dia aku tak tahu. Dia orang Sabah, aku fikir dia orang cina sebab pelat dia, hahaha kejam aku :P Dia datang KL seminggu je lepas tu dia kena kerja balik dekat ASNB Miri kottt kalau tak silaplah, hohoho. Walaupun baru kenal tapi dia sporting dan banyak sangat cakap dia punya sabah bah, hadoii buat aku gelak je.

Abaikan muka aku yang macam apa tuh. Khalida stay cun macam tu, huhuhu. Haa Fahmi, Hilmi dengan Wan tu staff tetap PNB taww haaa kau jangan memain. Masa aku rapat dengan dorang ni.. makcik-makcik ni cakap "Fuhyooo, Sal berkawan dengan bakal Pegawai" Perghhhh tak menahan. Aku ingat dorang training je.. rupanya staff. Ada masa depan ni, mwahahaha :P Apa-apa pun aku harap bila dorang ni dah jadi pegawai besar nanti janganlah sombong dengan budak-budak praktikal ni. Be nice and rapatlah dengan dorang ni. Bagi ilmu tunjuk ajar ke kannn.. hahaha. 

Ada lagi budak-budak praktikal lain yang aku kenal tapi aku tak rapat sangat. Kenal pon gitu-gitu je, hohoho. Nanti kalau ada aku kenalkan ek.

Okay, bye
- Abell 

No comments:

Post a Comment