Saturday 28 March 2015

Semester 8: Derma Darah di Unisel Shah Alam

Hari tu dekat Unisel ada buat derma darah. So, aku dengan excitednya ajak mija join derma darah sekali. Sebenarnya tujuan aku nak derma darah ni semata-mata nak tahu aku ni tergolong dalam jenis darah yang mana. Sama ada A, B, AB atau O?

Dengan excited aku pun isi la borang dan beratur punya laa panjang. Dan bila sampai turn aku nurse tu nak test darah aku...


Nurse ni tanya aku..
Nurse: Awak ni first time ke nak derma darah?
Aku: A'ah
Nurse: Jangan takut ea, relax je tak sakit pun.
Aku: hehe

"Pappp"
Dia dah cucuk jari aku dan test darah aku. Dannnnnn... darah aku jenis darah..... "O" Kalau darah O means aku sama laa dengan ibu aku. Orang kata darah O ni kuat. Orang kata bukan aku kata, hehe.

Stage seterusnya aku pun kena jumpa doktor cantek dekat situ.

Doktor comel ni pun check laa tekanan darah aku. Aku dengan doktor ni kuat menjawab pulak. Match pulak color aku dengan dia, hikhik.

Doktor: Dah sarapan?
Aku: Dah, makan kek.
Doktor: Kek je? Kenyang?
Aku: Boleh laa sekadar isi perut.
Doktor: Jap lagi awak pergi makan kenyang2 dulu lepas tu baru datang balik ek?
Aku: Tak mau laa, saya nak terus buat je.
Doktor: Nanti awak pengsan macam mana? 
Aku: ohh kawan-kawan saya yang ni ada, hihi

Doktor tu usha panas je dekat aku, annoying agaknya dengan aku yang suka menjawab ni. Then dia pun test tekanan darah aku.. then dia tanya lagi..

Doktor: Awak tidur berapa jam ek?
Aku: errr
Janah terus menyampuk : Dia tidur lambat doktor. Dia tidur pukul 5.
Aku: krik krikk krikkk dalam hati siut betul Janah.
Doktor: Bangun pukul berapa? 
Janah: Dia bangun pukul 8 doktor.
Doktor: 3 Jam je tidur? tak boleh laa macam tu kalau nak derma darah.
Aku: Haaa?
Doktor: Kalau kurang 5jam tak boleh derma darah, Kalau tidur tak cukup nanti takut kena sawan.
Aku: Aloooooo, hmmmm takpe laa doktor. Terima Kasih.

Dengan kecewa dan hampanya aku beredar dari dewan. Sedih gile kot baru semangat nak derma darah aku dekat orang, haiyaaa. Actually mija pun tak lepas. Sama-sama laa terlepas.


Dia lagi kecian, darah cair so tak boleh nak tahu jenis darah dia darah apa. Berat pun 44kg kurang dari 45kg so memang tak boleh nak buat laa. Keciannnnnn. Tak apa laa atleast aku tahu jenis darah aku jenis apa enn. Ouh yaa, aku tidur lambat sebab nak siapkan assignment last minit then esok tu kena present. That's why laa aku bangun pukul 8pagi then tidur memang tak cukup. Rasanya bukan 3 jam tapi 1 2 jam je dapat tidur, tak lena sangat.

- Abell



No comments:

Post a Comment