Sunday 25 January 2015

Perasaan : "Entahlah"

Aku yang putuskan. Jadi aku tak akan pernah salahkan sesiapa yang hadir dalam hidup aku. Aku tahu semua permasalahan ini terjadi disebabkan aku. Semuanya salah aku. Ya, memang salah aku. Aku yang tak faham diri sendiri. Aku yang terlalu terburu-buru. Aku yang tak faham kau. Entahlah, aku rasa aku buat semua ni untuk kau. Aku tak nak buat kau seperti tunggul. Kau manusia, kau punya perasaan. Disebabkan itu aku putuskan kau.

Disebabkan itu, aku tak nak buat kau tunggu aku. Mungkin ada harapan antara kau dan aku tapi aku tak sanggup nak buat kau tunggu aku terlalu lama. Aku tahu kau dah bagi masa dekat terlalu banyak untuk aku untuk berusaha terima kau. Entahlah, aku tak nak kau bazirkan masa kau dengan aku. Dengan aku yang sukar difahami. Kau pernah cakap "kalau tak sayang kenapa terasa?" Tipu laa kalau tak ada sedikit pon rasa sayangkan? Sayang tu ada tapi entahlah.
Saya tak nak sakitkan awak. Sebab tu saya buat macam ni. Maaf. Saya nampak awak memang dah berusaha pertahankan. Saya nampak ketabahan awak tunggu saya dan terima saya tapi entahlah awak.
Tu laa aku. Dah ada yang baik tak pandai nak hargai. Lagi-lagi kau. Aku tahu lepas ni mesti dah takda peluang untuk aku lagi. Jenis aku, aku tetap akan mendiamkan diri walaupun hati aku masih mencari kau. 






No comments:

Post a Comment